Sayfalar

11/11/2012

Allah'ım Sen Beyin Vermişsin Ben Biliyorum


Dün gecenin bir saatinde can bu ya Türk Kahvesi çekti canım. Şimdi bile kokusu burnumda. Acıktırdı beni. Kahvemi içtim, fincanımı kapattım, beklettim. Sonra açtım baktım şöyle biraz. Ama tık yok bende. Anlamadım hiçbir şey. Sanki böyle Allah korusun da ruh suratlı bir şey belirmiş fincanın dibinde. Ama kesin yanlış yorumladım.  Yorumlamak. Kendimi anlamıyorum ben bazen. Bir hevesle fotoğraflarını çektim kahve kalıntısının. Dedim şunu twittera atarım birileri vicdanı varsa hayrına yorumlar. Nerede bende o sabır. Bekleyemedim o vicdanlı insanları. Sonrası malum... 

Bu arada şöyle bir twittera da baktım da bilmem tee kaç saat önce salak bir kızın tekinden falıma bakmasını istedim.Bildiğin rica ettim. Etrafımda yok öyle kahve falına falan bakacak insan.Bir de öyle zeki, normal,olgun bir kadın bigi falan göründü gözüme. Bu arada gibinin doğrusu bigiymiş haberiniz ola. Araya reklam girdim biliyorum ama biz daha bebeyken ilk başlarda bigi dermişiz,ana dilimizde bu doğruymuş. Türkçede doğru olan bu yani. Büyüklerimiz de bizim yanlış söylediğimizi sanıp düzeltmeye çalışırmış. Çok biliyorlar ya. İnsan bir merak eder,bu bebeye biz daha böyle bir şey öğretmedik, der ve bir sorar kızım,oğlum bigi ne lan, der. Sonra başka kelime biliyorsak cevap veririz herhalde biz de. Şimdi de biz çok biliyoruz. Neyse.

Annem ben nereden bileyim kızın 15 yaşında ergenlikten kurtulamamış bir bebe olduğunu.Gözlüğünü de takmış insanların maymundan geldiğinin ispatı gibi fotoğraflar çekmiş dudağını uzatıp.Yanlış anlaşılmasın, 15 yaşındaki gözlüklü ergenlere bir şey dediğim yok.Öyle bahsettiğim gibi biri yoksa da alınacak kimse de yoktur.Sadece bu kıza söyleniyorum.Sonra baktımki böyle görünüşü bir acayip tabi. Bunu en sonunda fark ettim, o ayrı mesele. 
Yaşadığı yerde olup olmadığımı sormuş bana. Yok, dedim.Orada yaşamıyorum.İnsan biraz beyin sahibiyse bir bakar twitlerime! Atmışım zaten kahvenin fotoğrafını.Tekrar söylüyorum tabi attığımı. Tekrar atıyorum hatta. Bu beyin sahibi insan aradan kaç saat geçiyor cevap bile vermiyor. Cibiliyetsiz! Ben sabahtan akşama kadar bir cevap geldi mi, falımı yorumladı mı diye merak edip durayım!!! Gitmiş manyak manyak twitler atmış hanımefendi. Şeytan diyor ki... Neyse şeytan çok şey diyor.Hepimizden geveze ya zaten.Demem o ki, arada bir yoklamak lazım o beyin işliyor mu diye. Bir Türk olarak söylemek istiyorum ki, hepimiz biliyoruz : İşleyen demir pas tutmaz. Yani işlemiyorsa sorun var demektir. Anladım ki hava olsun diye demiş ay fal bakmaktan gına geldi, diye. Gerizekalı ergen. Git ders mers çalış! Twitterlarda facebooklarda askfmlerde sürtme!

En sonunda kafama dank eden bir şey var. Ben twittera o kahvenin fotoğrafını koyarak tüm sırlarımı verdim millete.İnşallah kimse demez, şu kızın kahvesine bir bakayım ne haltlar karıştıracak gelecekte, diye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder